Terug naar het overzicht

Slim adverteren voor non-profit organisaties

Slim adverteren voor non profit organisaties 

Alle non profit organisaties opgelet! Google steunt namelijk goede doelen in Nederland met de mogelijkheid een Google Ads campagne te draaien voor maximaal $10.000 per maand aan mediabudget. Zo’n bedrag aan “gratis” naamsbekendheid en vindbaarheid is natuurlijk ontzettend mooi meegenomen. Maar goed, nu de praktische kant: hoe doe je dat en wat zijn de spelregels?

Wat is Google Grants precies?

Een Google Grants account is een account waar je gratis mee kunt adverteren via Google Ads. Net als bij betaalde accounts richt je hier je campagnes in aan de hand van advertentiegroepen en zoekwoorden. Wanneer je als non profit organisatie dus niet zo’n groot budget hebt om te kunnen adverteren binnen Google is dit dus een ideale optie. Zo kun je ondanks een klein budget toch goed vindbaar zijn binnen Google én je merkbekendheid vergroten.

Uiteraard stelt Google wel wat eisen aan zo’n account

Om de kwaliteit van de zoekmachine te waarborgen stelt Google wel aantal eisen aan het hebben van een Google Grants account. Om het makkelijk te maken heb ik de belangrijkste spelregels hier voor je opgesomd:

  1. Het is belangrijk een CTR te hebben van 5% per maand of hoger. Dat wil zeggen dat minimaal 5% van de mensen aan wie jouw advertentie vertoond is, door moet klikken op de advertentie.
  2. Zoekwoorden die bestaan uit 1 woord zijn niet toegestaan. Zo is het zoekwoord “red het klimaat” wel toegestaan maar het zoekwoord “klimaat” niet.
  3. Elke advertentiegroep in het account moet minimaal twee advertenties bevatten.
  4. Niet alleen het hebben van twee advertenties is belangrijk, ook het hebben van minimaal twee advertentiegroepen is belangrijk.
  5. Als laatste vraagt Google je in het bezit te zijn van een Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI) of Sociaal Belang Behartigende Instellingen (SBBI).

What’s in it for you?

Wil je in aanmerking komen voor een Google Grants account? Dan is het belangrijk om online een aanvraagformulier in te vullen. Inmiddels hebben wij, als Olifant Media, ruime ervaring met het werken met Google Grants. Dus heb je hulp nodig, kom gerust in contact.

Bekijk ook

Fossiel standaard een big deal?

Dat we wereldwijd de klimaatverandering moeten aanpakken, is geen vraag meer. Het is duidelijk dat het roer om moet –...
Blog

De 3 voordelen van regionale targeting op TikTok

Na lang wachten is het eindelijk mogelijk om jouw doelgroep regionaal te bereiken via TikTok. TikTok is niet alleen het...
Blog
Influencer marketing

Best practices voor het werven van studenten in het digitale tijdperk

Online studenten werven betekent: een aanpak creëren die perfect past bij Generatie Z. Dit is een generatie met specifieke kenmerken....
Blog
Strategie