Terug naar het overzicht

Waarom een ghostwriter inschakelen voor jouw online personal brand

Je begrijpt hoe belangrijk het is om je online aanwezigheid te verbeteren en je personal brand te versterken op LinkedIn. Maar eerlijk is eerlijk, tijd is schaars. Inspiratie kan soms ver te zoeken zijn. En niet iedereen is gezegend met een vlotte pen. Dus, waar begin je? 

Gelukkig is daar een oplossing voor: ghostwriting. In deze blog lees je waarom het inschakelen van een ghostwriter een slimme zet kan zijn voor jouw online personal brand.

Het bespaart tijd

Het opbouwen van een sterk online personal brand vergt tijd en toewijding. Door het schrijfwerk uit te besteden, kun jij kostbare tijd besparen en je richten op taken die écht jouw expertise vereisen. Zo ga je efficiënt met jouw tijd om, zonder in te leveren op de kwaliteit van je online content. En die kwaliteit, die is belangrijk!

Consistente contentflow 

Of het nu gaat om LinkedIn posts of blogs voor op jouw website, een ghostwriter kan jouw ideeën en visie helder en effectief overbrengen. Het kost je misschien 2 uur per maand tijd voor interview, redactie en overleg. Maar daar krijg je wel een consistente flow aan hoogwaardige content voor terug, bijvoorbeeld minimaal 1 LinkedIn post per week. Zo daar hoef je je niet meer druk over te maken. 

Niet door jou geschreven, maar toch jouw stem

Natuurlijk is het belangrijk dat jouw stem en persoonlijkheid herkenbaar is in de geschreven content. Je wil natuurlijk authentiek blijven en echt opvallen in de massa. Of het nu gaat om het delen van inzichten, persoonlijke ervaringen of inspirerende verhalen, een ghostwriter kan jouw verhaal op een boeiende en geloofwaardige manier vertellen. 

Let op: het is wel belangrijk dat je de tijd neemt om samen met jouw ghostwriter in jouw ‘tone of voice’ te duiken: wat zeg je wel, en wat zeg je niet? Welke persoonlijke toevoegingen passen bij jou?

Het inschakelen van een ghostwriter voor je online personal brand kan dus een waardevolle investering zijn. Je profiteert van content op maat én een versterkte online aanwezigheid, zonder de stress en druk van zelf schrijven. 

Dit artikel is geschreven door Larissa. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Larissa op 071-302 00 77 of stuur haar een mailtje op info@olifantmedia.nl.

Bekijk ook

Google en AI. Wat gaat er veranderen? En word je straks nog gevonden?

Er zijn veel ontwikkelingen bij Google, het is de zoekbaas eindelijk gelukt om aan boord te stappen van de doordenderende...
Blog
Strategie

Voorkom deze fouten bij het online werven van studenten.

Ieder jaar barst tussen onderwijsinstellingen de strijd om nieuwe studenten weer los. Online campagnes zijn niet meer weg te denken...
Blog
Strategie

4 redenen waarom doelgroeponderzoek de online marketing van jouw zorgorganisatie verbetert

Als zorgorganisatie heb je een boodschap die je graag wilt overbrengen, meestal aan verschillende doelgroepen zoals patiënten/klanten en verwijzers. Hoe...
Blog
Strategie