Terug naar het overzicht

Veel verkeer naar je website met de Facebook poll

Eind 2019 lanceerde Facebook een nieuwe advertising mogelijkheid; vanaf nu kon je een poll toevoegen aan een geadverteerde video. Vet! Hiermee kunnen we twee doelstellingen combineren in één post: we stimuleren de interactie door een vraag te stellen én we genereren verkeer naar de website. Het leukste van deze tool? Per antwoord kun je een andere link toevoegen. Nieuwe advertising mogelijkheden vinden wij olifantastisch, dus we hebben de poll direct ingezet voor onze klanten.

Voorbeeldje: voor Riksja Travel maakten we een video van de big 5 in Afrika. Hierbij stelden we de vraag: “Waar wil jij de Big 5 spotten? Tanzania of Zuid-Afrika?” Personen die op ‘Tanzania’ klikten werden doorgestuurd naar de pagina met Tanzania-rondreizen en bij Zuid-Afrika linkte men door naar de Zuid-Afrika pagina. Het resultaat? Bijna 800 klikken naar de website tegen een lage CPC (cost-per-click) van €0,04! Ter indicatie: de Nederlandse benchmark ligt op €0,70. We hebben dus bijna 18x beter gepresteerd dan gemiddeld. Feestje waard! We kunnen niet wachten om deze functie nog vaker in te zetten en onze klanten te voorzien van veel, nieuw verkeer naar hun website.

P.s. 56% koos voor Zuid-Afrika. Close call!

Bekijk ook

AI-modellen in online campagnes: een slimme zet of juist niet?

Steeds meer zorg- en onderwijsinstellingen experimenteren met AI-gegenereerde modellen in hun campagnes. Geen echte mensen dus, maar digitale personages die...
Blog
Social Media

Hoeveel impact maakt jouw bereik campagne écht?

Als je werkt aan branding of merkbekendheid, is de kans groot dat je uitkomt bij een bereik campagne. Logisch ook,...
Blog
Social Media

Je socials als ontvangsthal: zo overtuig je kandidaten al vóór de sollicitatie

Zorgpersoneel vinden… De concurrentie is moordend, kandidaten zijn kritischer dan ooit en traditionele wervingsmethoden zijn vaak al lang niet meer...
Blog
Strategie