Terug naar het overzicht

Veel verkeer naar je website met de Facebook poll

Eind 2019 lanceerde Facebook een nieuwe advertising mogelijkheid; vanaf nu kon je een poll toevoegen aan een geadverteerde video. Vet! Hiermee kunnen we twee doelstellingen combineren in één post: we stimuleren de interactie door een vraag te stellen én we genereren verkeer naar de website. Het leukste van deze tool? Per antwoord kun je een andere link toevoegen. Nieuwe advertising mogelijkheden vinden wij olifantastisch, dus we hebben de poll direct ingezet voor onze klanten.

Voorbeeldje: voor Riksja Travel maakten we een video van de big 5 in Afrika. Hierbij stelden we de vraag: “Waar wil jij de Big 5 spotten? Tanzania of Zuid-Afrika?” Personen die op ‘Tanzania’ klikten werden doorgestuurd naar de pagina met Tanzania-rondreizen en bij Zuid-Afrika linkte men door naar de Zuid-Afrika pagina. Het resultaat? Bijna 800 klikken naar de website tegen een lage CPC (cost-per-click) van €0,04! Ter indicatie: de Nederlandse benchmark ligt op €0,70. We hebben dus bijna 18x beter gepresteerd dan gemiddeld. Feestje waard! We kunnen niet wachten om deze functie nog vaker in te zetten en onze klanten te voorzien van veel, nieuw verkeer naar hun website.

P.s. 56% koos voor Zuid-Afrika. Close call!

Bekijk ook

Performance Max: een no-brainer voor campagnes in zorg en onderwijs

Met Performance Max bereik je doelgroepen overal in hun online reis. Ontdek waarom dit campagnetype jouw marketing slimmer, sneller en...
SEA

Social media trends in 2026

Social media blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Nieuwe platforms, algoritmes en formats zorgen voor nieuwe spelregels en dus nieuwe...
Blog
Social Media

Kennisdag voor zorg en onderwijs 2025

Tijdens de Olifant Media kennisdag kwamen 70 HR- en Marketing Communicatie professionals uit de zorg en het onderwijs samen om...
Blog
Personal branding