Terug naar het overzicht

Ongezouten Pinda #1

Afgelopen week zijn er weer een aantal nieuwe features uitgerold en wij praten je bij. So, what’s new?

Likes aan of uit op Instagram

In 2019 begon Instagram met het testen van het verbergen van de likes in o.a. Canada en Australië. Dit experiment werd al gauw wereldwijd uitgerold. Het idee erachter was dat het verbergen van de likes beter zou zijn voor onze mentale gezondheid. Het delen van content zou weer voorop staan in plaats van het aantal likes dat een post behaalt. Anno 2021 komt Instagram daar toch weer gedeeltelijk op terug. Sinds 26 mei is het mogelijk om zelf te bepalen of je het aantal likes voor alle berichten in je feed én je eigen berichten wilt verbergen. Zo kunnen anderen niet zien hoeveel likes je berichten krijgen. Dit kan nu op Instagram en Facebook.

Wij laten de likes in elk geval lekker uit staan. Als de content van jouw merk goed is, dan komt de betrokkenheid vanuit jouw doelgroep vanzelf wel. Maar wat doe jij – aan of uit?

Bron

Beeldextensies in je Google-zoekcampagnes

Eén van de nieuwste features van Google Ads is het inschakelen van beeldextensies in je zoekcampagnes. Deze nieuwe extensie variant wordt inmiddels langzaam uitgerold als bèta voor bepaalde accounts in Nederland. Beeldextensies zijn extensies die naast de tekst van je zoekadvertentie een kleine afbeelding vertonen. Daarmee valt jouw advertentie een stuk beter op tussen de zoekresultaten! Zo trek je dus veel meer aandacht binnen de zoekmachine en maak je het voor de bezoeker direct duidelijk wat zij kunnen verwachten op jouw landingspagina. Of je het al kunt toevoegen aan jouw account lijkt vooralsnog vrij willekeurig te worden bepaald. Maar wij houden het voor onze klanten nauwlettend in de gaten. Zodra wij de eerste inzichten hebben verzameld, delen wij onze ervaring. Stay tuned!

TikTok experimenteert met 3 minuten video’s

Dat TikTok het afgelopen jaar een explosieve groei heeft doorgemaakt, weet iedereen. Maar waar het platform zo bekend mee is geworden: korte video’s van max. 60 seconden, lijkt niet meer genoeg. Afgelopen jaar werd gedeeld dat TikTok met video’s van 3 minuten in de weer was. Deze optie is nu dan ook voor enkele gebruikers in Nederland uitgerold. Dus als je een video op jouw FYP zag waarin die 60 seconden ineens een eeuwigheid leken te duren: het ligt niet aan jou. De early access lijkt voor nu alleen te zijn voor gebruikers met een verificatie of een enorme following. Of het een verrijking is voor het platform moet nog blijken, maar vooralsnog zijn de meningen verdeeld. Veel gebruikers zijn bang dat het hun ervaring op het platform verpest. Aan de andere kant: is dit eindelijk het einde van de cliffhangers?

Like for part 2.

Bekijk ook

Google en AI. Wat gaat er veranderen? En word je straks nog gevonden?

Er zijn veel ontwikkelingen bij Google, het is de zoekbaas eindelijk gelukt om aan boord te stappen van de doordenderende...
Blog
Strategie

Voorkom deze fouten bij het online werven van studenten.

Ieder jaar barst tussen onderwijsinstellingen de strijd om nieuwe studenten weer los. Online campagnes zijn niet meer weg te denken...
Blog
Strategie

4 redenen waarom doelgroeponderzoek de online marketing van jouw zorgorganisatie verbetert

Als zorgorganisatie heb je een boodschap die je graag wilt overbrengen, meestal aan verschillende doelgroepen zoals patiënten/klanten en verwijzers. Hoe...
Blog
Strategie