Terug naar het overzicht

Google Grants Partner-status: wat zegt dat eigenlijk?

Laten we er maar gelijk eerlijk over zijn: als Olifant Media gingen we voor de ‘Google Grants Partner-status’, maar die kregen we niet. Kwalificeren we niet? Zeker wel. Er is echter maar een beperkt aantal van die titels beschikbaar en wij visten net achter het net. Maar als online marketingbureau met een speciale focus op organisaties die een maatschappelijke impact hebben, zijn we zijn wél Google Grants Expert.
 
Google Grants, een programma waarmee Google gratis advertentietegoeden biedt aan non-profitorganisaties, is een waardevol instrument voor iedere non-profitorganisatie die online haar boodschap wil versterken en een groter publiek wil bereiken. Omdat wij veel non-profitorganisaties dagelijks ondersteunen bij het optimaliseren van hun Google Grants-accounts, hebben we hier uitgebreide kennis en ervaring mee opgebouwd. En dat levert mooie vangsten op voor onze klanten!

Ervaring loont

Als bureau hebben we een focus op bedrijven die maatschappelijke impact hebben. Hierdoor zijn we gepassioneerd geraakt voor organisaties die zich inzetten voor positieve verandering en sociale vooruitgang. Onze samenwerking met non-profitorganisaties zoals het Verzetsmuseum, Bibliotheekservice Passend Lezen, Schuldhulpmaatje en de Vastenactie, heeft ons in staat gesteld om diepgaand inzicht te krijgen in de uitdagingen waarmee deze organisaties worden geconfronteerd. Doordat we hun missie en doelstellingen begrijpen, kunnen we strategieën ontwikkelen die hen helpen om succesvol te zijn op het gebied van online marketing en Google Grants. We werken nauw samen met deze organisaties om op maat gemaakte oplossingen te ontwikkelen die aansluiten bij de specifieke behoeften en doelen van elke organisatie. Die ervaring helpt ons om telkens weer effectievere strategieën te implementeren en positieve resultaten te behalen binnen het Google Grants-landschap.

Google Grants: blijf optimaliseren

Om alles uit je Google Grants-account te halen, is het belangrijk om regelmatig audits uit te voeren om de prestaties van je campagnes grondig te analyseren. Voor de non-profitorganisaties die wij hierbij helpen, kijken we naar factoren zoals advertentierelevantie, zoekwoorden en targetingstrategieën. Door deze grondige analyse benadrukken we de sterke punten en identificeren we gebieden waar verbeteringen mogelijk zijn. Omdat we dat voor veel partijen doen, levert dat uitgebreide kennis op van Google Ads waar al onze klanten van profiteren. Met die kennis voeren we vervolgens voor iedere non-profitorganisatie strategische optimalisaties door, met als doel het vergroten van het bereik en het behalen van meetbare resultaten voor deze organisaties. 

Meer online conversie

De impact van Google Grants op de toegevoegde waarde is duidelijk te zien bij het Vermeer Centrum Delft. We hebben verschillende Google Ads-campagnes opgezet om hun zichtbaarheid en kaartverkoop te stimuleren. Door actief dit account te beheren, is het centrum nu zichtbaar op relevante zoektermen. De advertenties worden niet alleen weergegeven bij specifieke zoektermen zoals “Vermeer Centrum Delft”, maar ook bij algemene zoektermen zoals “Vermeer tentoonstelling”. Dankzij deze zoektermen konden zij doelgericht tickets verkopen voor de huidige expositie, wat resulteerde in meer online conversies en een stijging in het aantal verkochte tickets. In drie maanden tijd zijn er 181 tickets verkocht vanuit campagne verkeer. We voeren vergelijkbare Google Ads-campagnes uit op basis van Google Grants voor andere non-profitorganisaties. Met deze successen dragen we ons steentje bij aan de belangrijke missies van deze organisaties, en daar zijn we buitengewoon trots op.

Maak ook gebruik van onze expertise

Adverteren via Google Grants is een prachtige kans waarmee je de marketingdoelen van jouw non-profitorganisatie kunt ondersteunen. Als Google Grants Expert helpen we je daar graag bij. Wil je meer weten over hoe jij voor jouw non-profitorganisatie het optimale uit Google Grants haalt? Neem gerust contact op.

Bekijk ook

Wanneer vertel je klanten over de impact die jouw organisatie maakt?

Veel merken dragen bij aan positieve verandering en maken op hun manier impact voor een betere wereld. Een belangrijk thema...

Webcare voor overheidsinstellingen

In het huidige digitale tijdperk is de interactie tussen overheid en burgers ingrijpend veranderd. Webcare heeft zich ontwikkeld tot een...

Waarom Snapchat jou helpt met recruitment

Organisaties staan voortdurend voor de uitdaging om nieuwe en creatieve manieren te vinden om de juiste werknemers aan te trekken....