Terug naar het overzicht

Waarom jouw ledenorganisatie nu moet starten met LinkedIn Lead ads!

Of je nu de bekendheid van jouw ledenorganisatie wilt vergroten of het ledenbestand juist een boost wilt geven. Dit zijn de redenen waarom LinkedIn hét platform is om jouw doelen te behalen.

LinkedIn: dé plek om je als autoriteit te profileren

Onze ervaring leert dat ledenorganisaties nog veel vasthouden aan traditionele B2C kanalen, zoals Facebook, Instagram en Youtube. “Want daar zal onze doelgroep wel op zitten. LinkedIn is toch alleen zakelijk?”. 

Niet altijd. Op LinkedIn kun je gericht te werk gaan en jouw advertenties aan een professionele doelgroep laten zien. LinkedIn is hét platform om jouw expertise of maatschappelijke doel te laten zien aan de buitenwereld. Dit platform staat namelijk vol met verhalen waarbij mensen of bedrijven zich neerzetten als autoriteit binnen een specifiek domein. Zo creëren zij ‘thought leadership’. Ofwel: bij mij moet je zijn als het over dit onderwerp gaat. Die maatschappelijke relevantie en autoriteit kun je als ledenorganisatie ook creëren. Met de juiste content geef je impact aan het maatschappelijke verhaal van jouw ledenorganisatie. 

Selecteer precies de juiste doelgroep

Door de specifieke targetingmogelijkheden helpt LinkedIn je om dit verhaal bij de professionele doelgroep terecht te laten komen en bereik je gemakkelijk de doelgroep die bij jouw non-profit organisatie past. Wil je nieuwe leads, collega’s of sponsoren werven? Selecteer dan bijvoorbeeld de academische achtergrond van de doelgroep en filter verder op relevante interesses, specifieke functies, bedrijfsgrootte of branches. Zo kan het gericht werven beginnen! 

Thought Leadership

LinkedIn is hét platform om jouw expertise of maatschappelijk doel te laten zien aan de buitenwereld. Je hebt het vast wel gemerkt, maar het platform staat vol met verhalen waarbij mensen of bedrijven zich neerzetten als autoriteit binnen een specifiek domein. Dit heet ‘thought leadership’ en zorgt voor maatschappelijke relevantie. Met de juiste content geef je impact aan het maatschappelijke verhaal van jouw non-profit organisatie. LinkedIn helpt je juist weer om dit verhaal bij de professionele doelgroep terecht te laten komen. 

Lead gen ads

Er is één specifieke manier van adverteren op LinkedIn die bijzonder effectief is in voor het succesvol werven van nieuwe leden, collega’s of sponsoren. Die willen we graag extra in de spotlight zetten: de leadgeneratie ads! Wij zijn zo fan, dat wij vinden dat iedere ledenorganisatie deze vorm van adverteren in moet zetten. Leadgeneratie ads helpen je namelijk contactgegevens te verzamelen van een kwalitatief hoogwaardige doelgroep – en niet te vergeten, een super relevante doelgroep – zonder dat ze LinkedIn hoeven te verlaten. Deze ads vergroten jouw ledenbestand en geven je de optie om het dialoog met de doelgroep te starten. 

“Met lead gen ads haal je kwalitatieve leads binnen om je ledenbestand een boost te geven en het dialoog te openen.”

Voor wat, hoort wat

Hoe zorg je er nu voor dat de doelgroep gegevens achter wil laten? Simpel, door ze in ruil voor hun naam en e-mailadres een goed verhaal toe te sturen in de vorm van een sterk geschreven whitepaper! Nouja, simpel. Daar gaat flink wat werk in zitten. Maar voor jouw organisatie weer een kans om de dialoog te starten. Zorg er wel voor dat de titel van de whitepaper al genoeg enthousiasme oproept bij de doelgroep, zodat ze verder willen lezen. 

Een aantal handvatten die we je graag meegeven om aan de slag te gaan met het maken van whitepapers: 

Genoeg redenen om te starten met LinkedIn advertising en en te zien wat lead gen ads doen om jouw maatschappelijke doelen te halen! 

Nieuwsgierig geworden of weten welke content je het best in kunt zetten op LinkedIn om jouw non-profit doelgroep te triggeren? 

Dit artikel is geschreven door Daniel. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Daniel op 071-302 00 77 of stuur hem een mailtje op info@olifantmedia.nl

Bekijk ook

Waarom een ghostwriter inschakelen voor jouw online personal brand

Je begrijpt hoe belangrijk het is om je online aanwezigheid te verbeteren en je personal brand te versterken op LinkedIn....
Blog

5 praktische tips voor een sterk online personal brand

Heb je net gelezen waarom jouw online personal branding zo cruciaal is? Mooi, want dan ben je vast benieuwd hoe...
Blog

De kracht van personal branding: waarom jouw online aanwezigheid cruciaal is

Wist je dat als mensen jouw naam zoeken via Google, jouw LinkedIn profiel vaak bovenaan in de zoekresultaten staat? Jouw LinkedIn-profiel...
Blog