Terug naar het overzicht

Voordelen van het Google Ad Grants programma

In een tijd waarin online vindbaarheid extreem belangrijk is en bedrijven ieder jaar meer budget in hun online marketingactiviteiten stoppen, biedt Google non-profitorganisaties de helpende hand. Met het Google Ad Grants programma stelt Google non-profitorganisaties in staat om met een maandelijks advertentietegoed van $ 10.000 USD te adverteren op zoekwoorden in Google Ads. 

Uhm … wat?

Door via Google Ads in te kopen op door jou geselecteerde zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat jouw advertentie zichtbaar is wanneer iemand een relevante zoekopdracht uitvoert. Het is een zeer effectieve manier om niet alleen online zichtbaar te zijn maar ook om website bezoeken te stimuleren.

Kom ik hiervoor in aanmerking?

Niet iedere non-profitorganisatie kan zomaar dit advertentietegoed van Google ontvangen. Google heeft zorgvuldig een proces opgesteld waarbij bepaald wordt welke organisatie in aanmerking komt voor het gratis advertentietegoed. Wij hebben de belangrijkste spelregels op een rijtje gezet.

Fantastisch! Kan ik mij vandaag nog aanmelden?

Ja dat kan absoluut! Allereerst moet jij je organisatie inschrijven bij Techsoup. Techsoup helpt non-profitorganisaties door hun gratis of tegen een zeer lage prijs toegang te geven tot producten en diensten van grote IT-leveranciers. Denk hierbij aan bedrijven als Adobe, Cisco, Microsoft en Google. Na je succesvolle registratie bij Techsoup kun je starten met de inschrijving bij Google voor Non-profitorganisaties en de stappen zoals in de afbeelding hieronder getoond is volgen. 

Is dat niet oneerlijk richting “betaalde” adverteerders? 

Zeker niet! Het is een behoorlijke uitdaging om daadwerkelijk iedere maand $10.00 USD uit te geven. Daarbij zitten er restricties op het adverteren binnen Google Ads. Zo kun je bijvoorbeeld geen Display of YouTube campagnes aanmaken en dient je account maandelijks aan bepaalde kwaliteitseisen te voldoen. Lukt het je niet om aan die eisen te voldoen dan riskeer je een account opschorting voor onbepaalde tijd.

Kortom

Misschien lijkt het aanmeldingsproces langdurig en vermoeiend, uiteindelijk is en blijft het Ad Grants programma een niet te missen kans voor non-profitorganisaties die waarde hechten aan online zicht- en vindbaarheid.

Bekijk ook

Waarom een ghostwriter inschakelen voor jouw online personal brand

Je begrijpt hoe belangrijk het is om je online aanwezigheid te verbeteren en je personal brand te versterken op LinkedIn....
Blog

5 praktische tips voor een sterk online personal brand

Heb je net gelezen waarom jouw online personal branding zo cruciaal is? Mooi, want dan ben je vast benieuwd hoe...
Blog

De kracht van personal branding: waarom jouw online aanwezigheid cruciaal is

Wist je dat als mensen jouw naam zoeken via Google, jouw LinkedIn profiel vaak bovenaan in de zoekresultaten staat? Jouw LinkedIn-profiel...
Blog