Terug naar het overzicht

Veel verkeer naar je website met de Facebook poll

Eind 2019 lanceerde Facebook een nieuwe advertising mogelijkheid; vanaf nu kon je een poll toevoegen aan een geadverteerde video. Vet! Hiermee kunnen we twee doelstellingen combineren in één post: we stimuleren de interactie door een vraag te stellen én we genereren verkeer naar de website. Het leukste van deze tool? Per antwoord kun je een andere link toevoegen. Nieuwe advertising mogelijkheden vinden wij olifantastisch, dus we hebben de poll direct ingezet voor onze klanten.

Voorbeeldje: voor Riksja Travel maakten we een video van de big 5 in Afrika. Hierbij stelden we de vraag: “Waar wil jij de Big 5 spotten? Tanzania of Zuid-Afrika?” Personen die op ‘Tanzania’ klikten werden doorgestuurd naar de pagina met Tanzania-rondreizen en bij Zuid-Afrika linkte men door naar de Zuid-Afrika pagina. Het resultaat? Bijna 800 klikken naar de website tegen een lage CPC (cost-per-click) van €0,04! Ter indicatie: de Nederlandse benchmark ligt op €0,70. We hebben dus bijna 18x beter gepresteerd dan gemiddeld. Feestje waard! We kunnen niet wachten om deze functie nog vaker in te zetten en onze klanten te voorzien van veel, nieuw verkeer naar hun website.

P.s. 56% koos voor Zuid-Afrika. Close call!

Bekijk ook

Hoe maak je jongeren enthousiast voor het vak van wijkverpleegkundige?

Elles de Bruin van het programma Meldpunt van Omroep Max kwam op bezoek bij Olifant Media om met ons in...
Social Media

Sprongen vooruit met je wervingscampagnes met (semi)-automatische Google Ads

Campagne voeren met Google Ads voor een openstaande functie? Appeltje-eitje voor een SEA-specialist. Maar wat als jouw organisatie veel vacatures...
Blog
SEA

Vrijheid van meningsuiting in de uitverkoop

“More speech, and fewer mistakes”, met deze woorden kondigde Mark Zuckerberg afgelopen week de nieuwe moderatierichtlijnen voor Meta aan. Een...
Social Media