Terug naar het overzicht

Apple Search Ads

Terwijl er iedere dag meer fysieke winkels noodgedwongen haar deuren moeten sluiten, dendert de business online gewoon door. Nu mensen door het Coronavirus massaal thuis moeten blijven zijn apps zoals Wordfeud, Thuisbezorgd of Netflix populairder dan ooit. Een goed moment om eens te kijken naar de adverteermogelijkheden voor zulke apps. Google biedt al een aantal jaren via Universal App Campaigns in Adwords de mogelijkheid tot het adverteren voor apps – maar wist je al dat Apple ook een app advertentieplatform heeft?  

Apple Users Only

Sinds april 2019 zijn Apple Search Ads beschikbaar in Nederland. Apple richt zich met dit advertentieplatform op adverteerders die hun iOS- app in de App Store willen aanprijzen. Dankzij Apple Search Ads kun je nu een advertentie van jouw app tonen aan een potentiële klant die in de App store zoekopdrachten uitvoert.

Ga ik dan nu ook in de app store gespamd worden met Ads?

Nee zeker niet, de Apple Search Ads worden alleen getoond wanneer er een match is tussen de door de adverteerder geselecteerd zoekwoord en de zoekopdracht die een potentiële klant uitvoert. Heb jij een app waar men maaltijden in kan bestellen, dan is het interessant om bedrijven zoals ‘Thuisbezorgd, Uber Eats of Deliveroo’ als zoekwoorden in je campagne op te nemen. Zo kun je hongerige klanten verleiden om eens iets anders te proberen.

Wat zegt Apple zelf?

Volgens cijfers van Apple gebruikt ruim 70% van de App store bezoekers de ‘zoekfunctie’ om apps te kunnen vinden. Daarbij blijkt het dat 65% van de app downloads ontstaat na een geslaagde zoekopdracht in de App store.

Aan de slag

Apple Search Ads geeft bij het opzetten van een account twee opties voor adverteerders, Basic en Advanced. De Basic modus draait hoofdzakelijk op Apple’s Artificial Intelligence waardoor jij als adverteerder vrijwel niets hoeft te doen. De Advanced modus biedt veel meer targeting mogelijkheden. Zo kun je o.a. advertentiegroepen aanmaken op demografisch, geografisch en zoekwoordniveau. Wij hebben nu een aantal maanden gewerkt op het platform en zijn erg enthousiast over de eerste resultaten!

Heb jij een olifantastische iOS-app en ben jij benieuwd wat het Apple Search platform jou kan bieden? Neem dan contact met ons op!

Bekijk ook

De 3 voordelen van regionale targeting op TikTok

Na lang wachten is het eindelijk mogelijk om jouw doelgroep regionaal te bereiken via TikTok. TikTok is niet alleen het...
Blog
Influencer marketing

Best practices voor het werven van studenten in het digitale tijdperk

Online studenten werven betekent: een aanpak creëren die perfect past bij Generatie Z. Dit is een generatie met specifieke kenmerken....
Blog
Strategie

Zo bereik je als onderwijsinstelling Gen Z

De nieuwe lichtingen studenten valt onder Generatie Z, ofwel jongeren die opgegroeid zijn met technologie en die vrijwel alles online...
Blog
Social Media