Terug naar het overzicht

Offline aankoopgedrag beïnvloeden met online advertising

Wist je dat de hersenen van olifanten maar liefst 5 kilo wegen? Dat is meer dan elk ander landdier. Genoeg ruimte voor wat extra kennis dus! Leon en Eline bezochten de zevende editie van Friends of Search: hét evenement voor SEO- en SEA-marketeers. We leerden alles over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en automatisering.

We lieten ons inspireren door 20 internationale sprekers van onder andere Google, Microsoft (Bing Ads) en Optymyzr. Was je er niet bij? Dit is ons het meest bijgebleven van de dag!

Guess what? Je kunt offline aankoopgedrag beïnvloeden door online te adverteren! Marcel Schellekens (Jumbo) en Birgit Boing (Google) testten het tijdens een onderzoek voor Jumbo. De testgroep kreeg online advertenties te zien, terwijl de controlegroep juist werd uitgesloten van deze advertenties. Wat bleek? De producten die online werden geadverteerd hadden een aanzienlijke groei in het conversieratio gegenereerd. Vet! Een mooie reden om jouw online marketing nú te boosten. Maar wacht …

Kies eerst een paar producten uit bij het onderzoek, voordat je het volledige assortiment gaat onderzoeken. Je wil je test niet te breed maken, dus kies eerst een beperkt aantal producten uit voor je hypothese. De drie producten waar je de meeste omzet uit haalt bijvoorbeeld. 😉 

Benieuwd hoe wij de verkoop van jouw (offline) producten kunnen bevorderen met online advertenties? Neem contact met ons op!

Bekijk ook

Slecht weer op komst? Mooi!

Niets is zo veranderlijk als weer. We praten erover (het is misschien wel het meest besproken onderwerp) en we klagen...
Blog
Google Grants

Google Grants én je Google Ads campagnes: altijd doen! 

Via Google Grants steunt Google goede doelen en non-profit organisaties door hun een gratis mediabudget van 10.000 dollar per maand...
Blog
Google Grants

Zo stimuleer je kaartverkoop met Google Grants

Wat is Google Grants? Hier kan je precies zien wat Google Grants is. Maar hoe zorg je ervoor dat je...
Blog
Google Grants