Sprongen vooruit met je wervingscampagnes met (semi)-automatische Google Ads
Campagne voeren met Google Ads voor een openstaande functie? Appeltje-eitje voor een SEA-specialist. Maar wat als jouw organisatie veel vacatures heeft? Zorg dan dat je slim met je tijd omgaat en je campagnes automatiseert. Daarmee maak je nog meer impact.
Een massa handwerk
Campagnes in Google Ads zijn geen hogere wiskunde. Als SEA-specialist stel je netjes alles in: wanneer de campagne live moet en wanneer deze eindigt. Handwerk dus. Dat is leuk voor enkele vacatures, maar niet als je er tientallen of misschien wel honderd hebt waarvoor je campagne wilt voeren. Dan nemen deze taken ontzettend veel tijd in beslag. In de praktijk zien we dat sommige organisaties hierdoor keuzes maken voor welke vacatures ze wél campagnes inzetten en voor welke niet. En dat is zonde!
Laat technologie het werk voor je doen
Als je technologie inzet om processen makkelijker te maken, hou je tijd over voor aantrekkelijkere zaken. Net zoals je de afwasmachine je vuile vaat laat doen of een robotstofzuiger je huis laat stofzuigen, kun je ook je wervingscampagnes via Google Ads efficiënter doen door deze te automatiseren. Hierdoor kun je je als SEA-specialist focussen op taken waarmee je toegevoegde waarde creëert.
Dit kun je automatiseren om tijd te creëeren voor een focus op vooruitgang
Maximaal impact maken in de tijd die je hebt. Dat kan met automatisering. Dit is onder andere te automatiseren:
- De opbouw van je campagnes
- De landingspagina’s van je advertenties
- De ingestelde zoekwoorden
- Advertenties voor op de zoekpagina
Onze SEA-specialisten richten dit in voor opdrachtgevers die veel vacatures hebben. Door deze slag te slaan, kunnen onze opdrachtgevers zich focussen op grote innovaties en strategische pijlers. Daarmee helpen zij hun organisatie met sprongen vooruit, terwijl de wervingscampagnes intussen vanzelf draaien.
De eerste stappen naar automatisering van wervingscampagnes in Google Ads
Wij hebben de software en de kennis in huis om grote aantallen wervingscampagnes tegelijk te draaien. Wat we van de opdrachtgever nodig hebben is een goede technische setup. Immers: alleen met de juiste input, krijg je de juiste output. Wil je jouw wervingscampagnes ook automatiseren? Dan zijn de eerste stappen om ervoor te zorgen dat:
- de data volledig is. Dit houdt in dat de start- en einddatum bekend zijn, net als de
- vacaturetitel, het werkgebied, de URL en de eventuele locatie
- er een connectie kan worden gemaakt met interne databronnen. De gegevens
kunnen in één bestand geëxporteerd worden uit de systemen van jouw organisatie - duidelijk is wat het doel is dat je wilt bereiken dat de data hierop afgestemd is
- de data dagelijks/schematisch wordt geüpdatet
- de data voldoet aan alle wet- regelgeving als het gaat om privacy en
persoonsgegevens.
Daarna doen wij de rest waardoor je zo effectief mogelijk online kandidaten werft via Google Ads én tijd creëert voor andere zaken.
Heb jij ze al op een rijtje?
Voor de best mogelijke campagnes is het nodig om alle data op een rijtje te hebben. Heb je daar hulp bij nodig of ben je nieuwsgierig naar wat automatisering van wervingscampagnes in Google Ads jouw organisatie kan opleveren? Neem dan contact op. We denken graag met je mee.

Dit artikel is geschreven door Jordy. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Jordy op 071-302 00 77 of stuur hem een mailtje op info@olifantmedia.nl.
Bekijk ook

Vrijheid van meningsuiting in de uitverkoop
