Google Grants Partner-status: wat zegt dat eigenlijk?

Laten we er maar gelijk eerlijk over zijn: als Olifant Media gingen we voor de ‘Google Grants Partner-status’, maar die kregen we niet. Kwalificeren we niet? Zeker wel. Er is echter maar een beperkt aantal van die titels beschikbaar en wij visten net achter het net. Maar als online marketingbureau met een speciale focus op organisaties die een maatschappelijke impact hebben, zijn we zijn wél Google Grants Expert.
Google Grants, een programma waarmee Google gratis advertentietegoeden biedt aan non-profitorganisaties, is een waardevol instrument voor iedere non-profitorganisatie die online haar boodschap wil versterken en een groter publiek wil bereiken. Omdat wij veel non-profitorganisaties dagelijks ondersteunen bij het optimaliseren van hun Google Grants-accounts, hebben we hier uitgebreide kennis en ervaring mee opgebouwd. En dat levert mooie vangsten op voor onze klanten!
Ervaring loont
Als bureau hebben we een focus op bedrijven die maatschappelijke impact hebben. Hierdoor zijn we gepassioneerd geraakt voor organisaties die zich inzetten voor positieve verandering en sociale vooruitgang. Onze samenwerking met non-profitorganisaties zoals het Verzetsmuseum, Bibliotheekservice Passend Lezen, Schuldhulpmaatje en de Vasten Actie, heeft ons in staat gesteld om diepgaand inzicht te krijgen in de uitdagingen waarmee deze organisaties worden geconfronteerd. Doordat we hun missie en doelstellingen begrjipen, kunnen we strategieën ontwikkelen die hen helpen om succesvol te zijn op het gebied van online marketing en Google Grants. We werken nauw samen met deze organisaties om op maat gemaakte oplossingen te ontwikkelen die aansluiten bij de specifieke behoeften en doelen van elke organisatie. Die ervaring helpt ons om telkens weer effectievere strategieën te implementeren en positieve resultaten te behalen binnen het Google Grants-landschap.
Google Grants: blijf optimaliseren
Om alles uit je Google Grants-account te halen, is het belangrijk om regelmatig audits uit te voeren om de prestaties van je campagnes grondig te analyseren. Voor de non-profitorganisaties die wij heirbij helpen, kijken we naar factoren zoals advertentierelevantie, zoekwoorden en targetingstrategieën. Door deze grondige analyse benadrukken we de sterke punten en identificeren we gebieden waar verbeteringen mogelijk zijn. Omdat we dat voor veel partijen doen, levert dat uitgebreide kennis op van Google Ads waar al onze klanten van profiteren. Met die kennis voeren we vervolgens voor iedere non-profitorganisatie strategische optimalisaties door, met als doel het vergroten van het bereik en het behalen van meetbare resultaten voor deze organisaties.
Meer online conversie
Hoeveel toegevoegde waarde Google Grants kan hebben, zien we terug bij het Verzetsmuseum in Amsterdam. Wij hebben verschillende Google Ads campagnes voor hen opgezet. Doordat we dit account actief bijhouden, is het museum nu vindbaar op verschillende relevante zoektermen. De advertenties worden niet alleen vertoond op specifieke zoektermen als “Verzetsmuseum”, maar ook op generieke zoektermen zoals “tentoonstelling Nederlands-Indië”. Via deze zoekterm verkochten zij gericht tickets voor specifieke tentoonstellingen en dat leverde dus meer online conversie op. Ook voor andere non-profitorganisaties draaien we soortgelijke Google Ads campagnes op basis van Google Grants. Met die successen dragen wij ons steentje bij aan de belangrijke missies van deze non-profitorganisaties, en daar zijn we best heel trots op.
Maak ook gebruik van onze expertise
Adverteren via Google Grants is een prachtige kans waarmee je de marketingdoelen van jouw non-profitorganisatie kunt ondersteunen. Als Google Grants Expert helpen we je daar graag bij. Wil je meer weten over hoe jij voor jouw non-profitorganisatie het optimale uit Google Grants haalt? Neem gerust contact op met Michiel.
Wat kunnen we voor jou doen?