Terug naar het overzicht

Waarom Snapchat jou helpt met recruitment

Organisaties staan voortdurend voor de uitdaging om nieuwe en creatieve manieren te vinden om de juiste werknemers aan te trekken. Een platform dat in deze context steeds meer aan populariteit wint, is Snapchat. In deze blogpost leggen we je uit hoe waardevol Snapchat kan zijn voor het werven van met name jong talent.

De snelle groei van Snapchat

Snapchat blijft groeien. Uit cijfers van januari 2023 blijkt dat 3,9 miljoen Nederlanders Snapchat gebruiken, dit is een stijging van 21% ten opzichte van vorig jaar. Dit zijn veelbelovende cijfers waardoor je in jouw recruitment campagnes eigenlijk niet meer om Snapchat heen kunt. Vooral als je op zoek bent naar jonge nieuwe medewerkers, is Snapchat ‘the place to be’. 

Waarom Snapchat voor recruitment?

1. Bereik van de jongere doelgroep

Snapchat is een platform dat vooral populair is onder Generation Z, ofwel jongeren die zo ongeveer geboren zijn met de telefoon in hun hand. Deze jongeren zijn vaak nog niet actief op traditionele werving platforms zoals LinkedIn, waardoor je met Snapchat een unieke kans hebt om hen te bereiken. Een goede reden dus om Snapchat op te nemen in je recruitment campagne.

2. Authentieke communicatie

Snapchat staat bekend om zijn informele en authentieke communicatiestijl. Dit stelt je in staat om een persoonlijke band op te bouwen met potentiële kandidaten. Geef bijvoorbeeld met foto’s en video’s een kijkje in de dagelijkse gang van zaken binnen je organisatie. Of maak content die jullie bedrijfscultuur typeert. Dit kan helpen bij het aantrekken van kandidaten die goed bij de organisatie passen.

3. Creatieve wervingscampagnes

Snapchat biedt diverse creatieve tools, zoals geofilters, lenzen en verhalen. Hiermee kun je opvallende en boeiende wervingscampagnes creëren en zo de aandacht van jonge, potentiële kandidaten trekken.

4. Directe communicatie

Via Snapchat kun je direct communiceren met sollicitanten via privéberichten en videochats. Dit kan handig zijn voor het voeren van informele gesprekken, het beantwoorden van vragen van kandidaten en het opbouwen van relaties.

5. Lokaal targeten

Snapchat heeft een waardevolle mogelijkheid die TikTok bijvoorbeeld (nog) niet aanbiedt: lokaal targeten. Zeker bij recruitment campagnes is regionaal en lokaal targeten vaak interessanter dan landelijk targeten. Ideaal om Snapchat hiervoor in te zetten. 

Conclusie

Snapchat biedt uitgelezen kansen voor recruitment, met name voor het aantrekken van jong talent. Omdat je op Snapchat creatieve wervingscampagnes kunt creëren voor een jonge doelgroep, is dit social media platform absoluut een overweging waard. Hiermee kun je je recruitmentstrategie succesvol versterken. En dat is best handig in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt.

Dit artikel is geschreven door Fréderique. Vind je het een interessant artikel en praat je graag verder over dit onderwerp? Bel Fréderique op 071-302 00 77 of stuur een mailtje via frederique@olifantmedia.nl.

Bekijk ook

Slecht weer op komst? Mooi!

Niets is zo veranderlijk als weer. We praten erover (het is misschien wel het meest besproken onderwerp) en we klagen...
Blog
Google Grants

Google Grants én je Google Ads campagnes: altijd doen! 

Via Google Grants steunt Google goede doelen en non-profit organisaties door hun een gratis mediabudget van 10.000 dollar per maand...
Blog
Google Grants

Zo stimuleer je kaartverkoop met Google Grants

Wat is Google Grants? Hier kan je precies zien wat Google Grants is. Maar hoe zorg je ervoor dat je...
Blog
Google Grants