Terug naar het overzicht

Voordelen van het Google Ad Grants programma

In een tijd waarin online vindbaarheid extreem belangrijk is en bedrijven ieder jaar meer budget in hun online marketingactiviteiten stoppen, biedt Google non-profitorganisaties de helpende hand. Met het Google Ad Grants programma stelt Google non-profitorganisaties in staat om met een maandelijks advertentietegoed van $ 10.000 USD te adverteren op zoekwoorden in Google Ads. 

Uhm … wat?

Door via Google Ads in te kopen op door jou geselecteerde zoekwoorden kun je ervoor zorgen dat jouw advertentie zichtbaar is wanneer iemand een relevante zoekopdracht uitvoert. Het is een zeer effectieve manier om niet alleen online zichtbaar te zijn maar ook om website bezoeken te stimuleren.

Kom ik hiervoor in aanmerking?

Niet iedere non-profitorganisatie kan zomaar dit advertentietegoed van Google ontvangen. Google heeft zorgvuldig een proces opgesteld waarbij bepaald wordt welke organisatie in aanmerking komt voor het gratis advertentietegoed. Wij hebben de belangrijkste spelregels op een rijtje gezet.

Fantastisch! Kan ik mij vandaag nog aanmelden?

Ja dat kan absoluut! Allereerst moet jij je organisatie inschrijven bij Techsoup. Techsoup helpt non-profitorganisaties door hun gratis of tegen een zeer lage prijs toegang te geven tot producten en diensten van grote IT-leveranciers. Denk hierbij aan bedrijven als Adobe, Cisco, Microsoft en Google. Na je succesvolle registratie bij Techsoup kun je starten met de inschrijving bij Google voor Non-profitorganisaties en de stappen zoals in de afbeelding hieronder getoond is volgen. 

Is dat niet oneerlijk richting “betaalde” adverteerders? 

Zeker niet! Het is een behoorlijke uitdaging om daadwerkelijk iedere maand $10.00 USD uit te geven. Daarbij zitten er restricties op het adverteren binnen Google Ads. Zo kun je bijvoorbeeld geen Display of YouTube campagnes aanmaken en dient je account maandelijks aan bepaalde kwaliteitseisen te voldoen. Lukt het je niet om aan die eisen te voldoen dan riskeer je een account opschorting voor onbepaalde tijd.

Kortom

Misschien lijkt het aanmeldingsproces langdurig en vermoeiend, uiteindelijk is en blijft het Ad Grants programma een niet te missen kans voor non-profitorganisaties die waarde hechten aan online zicht- en vindbaarheid.

Bekijk ook

Zorg voor meer aanmeldingen voor je open dag met een Facebook event

Ga je een open dag voor jouw school of organisatie organiseren? Dan zet je natuurlijk vol in op een goede...
Blog
Social Media

Online marketing tips voor scholen: trek de beste omscholers aan voor het docentschap

Lerarentekort aanpakken met omscholingstrajecten We zien bij veel van onze klanten hetzelfde probleem, het vinden van goed en kundig personeel....
Tips
SEO

Google en AI. Wat gaat er veranderen? En word je straks nog gevonden?

Er zijn veel ontwikkelingen bij Google, het is de zoekbaas eindelijk gelukt om aan boord te stappen van de doordenderende...
Blog
Strategie