Terug naar het overzicht

Kennisdag voor zorg en onderwijs 2025

Tijdens de Olifant Media kennisdag kwamen 70 HR- en Marketing Communicatie professionals uit de zorg en het onderwijs samen om kennis op te halen voor hun plannen voor 2026. De aanwezigen ontvingen van diverse sprekers de laatste online marketing trends, AI kansen en recruitment cases. 

De kennisdag begon in het Anatomisch Theater van het Rijksmuseum Boerhaave. Op deze historische plek kwamen een paar eeuwen geleden ook zorg en onderwijs bij elkaar. Toen waren het professoren die onderzoek deden naar het menselijk lichaam. De kennis die ze ophaalden vormden de bakermat van de Nederlandse, en toentertijd wereldwijde, gezondheidszorg. 

Aangezien het theater ook het comfort van de 17de eeuw heeft, vertrokken we daarna naar de hoofdzaal aan de andere kant van het museum. Hier trapten we de ochtend af met HR vraagstukken in de zorg en onderwijs. Marijn presenteerde in samenwerking met A&M Impact de ideale werkenbij website en hoe je een wervingscampagne voert van het eerste moment dat je kandidaten aanspreekt tot aan de onboarding op de eerste werkdag.

Daarna presenteerden Veerle met Jony van KesslerPerspektief een klantcase met inzichten over het werven en behouden van collega’s, evenals het bouwen van een cultuur waarin zowel collega’s als het bestuur open staan en bijdragen aan employer branding en nieuwe vormen van promoties. 

Na de lunch namen drie collega’s van Olifant Media achtereenvolgens het woord. Daniel presenteerde de belangrijkste kansen om je zichtbaarheid als zorg- of onderwijsmerk te vergroten via TikTok, Snapchat en Spotify. 

Tijmen nam vervolgens het woord om de zaal te informeren over Performance Max. Hoe zet je deze relatief nieuwe vorm van campagne voeren effectief in, welke resultaten kan je verwachten en hoe verhoudt deze manier van adverteren zich ten opzichte van Google Ads? 

En ten slotte, doken we in de wereld van UX onder begeleiding van Roeland. Hij liet samen met Heleen van Filica zien welke stappen er zijn genomen om deze omgeving te optimaliseren; van een gebruikersonderzoek tot aan nieuwe huisstijlkleuren die voldoen aan de Digital Services Act. 

AI kan natuurlijk niet ontbreken op een kennisdag. Steven en Yard Digital deelden hun visie en praktische tips om je vindbaarheid (SEO) te verbeteren voor AI searchengines. De aanpak is wezenlijk anders dan een topnotering in Google, maar waar begin je? 

Het laatste onderdeel van de dag was een vermakelijke AI pubquiz, waarin de aanwezige HR, marketing- en communicatieprofessionals in teams hun kennis van AI konden testen.  

Na afloop sloten we de dag af op een borrelboot door de Leidse grachten en was er voldoende tijd om kennis te maken met vakgenoten en ervaringen uit te wisselen onder het genot van een hapje en drankje.

De 70 deelnemers beoordeelden de kennisdag na afloop met een 8,6! En daarom hebben we besloten om het event ook in 2026 te organiseren. Dus zet 29 september alvast in je agenda!

Bekijk ook

Olifant Media in FONK150 2025

Sinds 2022 staat Olifant Media in het overzicht van de 150 beste marketingbureaus van Nederland. Het cijfer dat je haalt,...
Blog
Strategie

AI-modellen in online campagnes: een slimme zet of juist niet?

Steeds meer zorg- en onderwijsinstellingen experimenteren met AI-gegenereerde modellen in hun campagnes. Geen echte mensen dus, maar digitale personages die...
Blog
Social Media

Hoeveel impact maakt jouw bereik campagne écht?

Als je werkt aan branding of merkbekendheid, is de kans groot dat je uitkomt bij een bereik campagne. Logisch ook,...
Blog
Social Media