Terug naar het overzicht

VandenBroecke valt op met AI-model in brandingcampagne

Hoe val je op in een zorgmarkt, waarin iedereen strijdt om aandacht? Voor VandenBroecke was het antwoord helder: inzetten op nog meer merkzichtbaarheid met een display campagne, die zich onderscheidt van de standaard aanpak.

Visuele identiteit via AI

In deze display campagne kozen we bewust niet voor traditionele fotografie of standaard stockbeelden. In plaats daarvan werkten we met Midjourney, een AI-tool waarmee je beelden genereert op basis van tekstprompts. Hoe specifieker je omschrijft wat je zoekt, hoe realistischer en passender het resultaat. We hebben meerdere pogingen nodig gehad voordat we het juiste gezicht vonden dat past bij VandenBroecke. Het resultaat was een realistisch en aansprekend vrouwenportret dat niet alleen opvalt, maar ook vertrouwen en herkenbaarheid uitstraalt. 

Midjourney neigt naar het genereren van jonge gezichten met een gladde huid. Door termen als ‘natural age’ te gebruiken, hebben we gezorgd voor een vrouw met een iets oudere, geloofwaardige uitstraling zodat het passend is bij de doelgroep. Het gekozen AI-portret werd uiteindelijk het visuele fundament van de campagne en kwam terug in alle display-uitingen.

Displaycampagne met hoge interactie

De campagne werd breed uitgerold via het Google Display Netwerk, met een focus op mensen van 50 jaar en ouder. Ondanks het ontbreken van een concrete actiebutton of conversiedoel, behaalde de campagne binnen een aantal weken al bijna 70.000 weergaven en 1.500 klikken naar de website.

Deze case laat zien dat brandingcampagnes in de zorg niet altijd braaf of voorspelbaar hoeven te zijn. Door af te wijken van de normale werkwijzen, kun je als organisatie opvallen en verrassen.

Bekijk ook