Samenwerking met RINO Groep vormt sterke basis voor de toekomst
De RINO Groep verzorgt opleidingen, cursussen en congressen voor professionals die werken in de geestelijke gezondheidszorg en aanverwante sectoren. Op deze manier ondersteunt de RINO Groep professionals die werken met mensen met een psychische kwetsbaarheid om hun leven lang te leren. Het aanbod omvat individuele leertrajecten, maar ook maatwerkoplossingen en incompany-trainingen.
De uitdaging
De RINO Groep kwam bij Olifant Media om een aantal online marketing behoeften
op te pakken. Aan de ene kant willen ze hun naamsbekendheid vergroten. Aan de
andere kant streven ze naar meer websitebezoekers en meer inschrijvingen voor
hun aanbod. De focus gaat hierbij uit naar de doelgroep voor alleen het bij- en
nascholingsaanbod.
“Een belangrijke voorwaarde van deze online marketingcampagne is dat de aanpak
geen afbreuk mag doen van RINO’s maatschappelijke missie en focus op een leven
lang leren.” – Annemiek Zwartkruis, afdelingsmanager BNS opleidingen.
Strategie
Het startpunt van de samenwerking was een websiteonderzoek en een strategische
sessie, waarin we wensen en doelen in kaart brachten. Op grond van deze
informatie hebben we een online marketing aanpak geformuleerd op volgorde van
prioriteit. Daarna maakten we beslissingen over de kanalen en boodschap per
doelgroep op elk moment van de klantreis: van bewustwording van het aanbod van
de RINO Groep tot inschrijving voor een opleiding, cursus of congres.
Resultaat
De samenwerking verliep voorspoedig, want beide partijen deelden open hun zorgen
én ideeën, terwijl verantwoordelijkheden en taken voortvarend werden opgepakt. De
eerste resultaten zijn positief:
- ruim 150.000 weergaven van de advertenties op Meta
- een bereik van 22.000 mensen op Linkedin
- en 180 inschrijvingen voor opleidingen uit de Google campagnes
Graag benadrukken we dat deze positieve start niet mogelijk was geweest zonder de
goede samenwerking met en kennis van de doelgroep van de RINO Groep. We
kijken er naar uit om vanuit deze sterke basis de komende tijd de resultaten verder
te verbeteren.